Årsmöte Dille Gård lördag 24/2 kl. 16.00!

Boka in lördag 24/2 kl. 16.00. Då har NNFK årsmöte i matsalen på Dille Gård.
Du kan antingen delta fysiskt eller via länk.
Skicka din anmälan senast Måndag 19/2 till lena.sjukgymnasterna@gmail.com
Ange i anmälan om du vill delta fysiskt eller via länk.
– Fysisk anmälan ska innehålla om du vill delta i middagen som NNFK bjuder på och eventuella matallergier samt namn.
– Digital anmälan ska innehålla din mailadress och ditt namn. Bekräftelse med möteslänk kommer via Teams 22/2

Preliminärt program
16.00-17.30 Årsmöte
17.30-17.45 Paus
17.50-ca18.30 Föreläsning av Janne Svensson om hundmat och utfodring av hundar
18.30-20.00 Middag som klubben bjuder på

VÄLKOMNA!

Klicka på rubrikerna nedan för att öppna respektive dokument.

– Årsmöteshandlingar

– Beslutslista

– Dagordning

– Valberednings förslag

Förslag på nya ledamöter.
Delar av tidigare styrelse föreslås till omval/fyllnadsval. Valberedningen föreslår tre nya ledamöter, varav en föreslås av valberedningen att bli ny ordförande. Nedan finns en presentation av föreslagna styrelseledarmöter.

Viktor Thorn
Kommer ursprungligen ifrån Bengtsfors i Dalsland men bott i Östersund sedan ca 6 år tillbaka. Jag har tävlat längdskidor hela mitt liv och varit med i landslaget i några år innan jag fick lägga skidorna på hyllan pågrund av skador. Då jag alltid brunnit för att vara ute i naturen så blev det väldigt naturligt att efter min skidkarriär starta ett eventbolag med mycket inriktning på jakt och fiske. Jag jobbar med jaktguidningar under hösten/vintern och där är min favorit dagarna på fjället med ripjakt då jag älskar att se hundarna springa runt och göra det bästa dom vet och att få vara ute på fjället. Jag har en Irländsk setter som heter Floke och min tjej har en röd vit setter som heter Fjella. Till vardags är vi ute mycket i skogen med dom både på jakt och på skidor som både vi hundarna älskar!

Richard Brännström
Uppvuxen i Östersund bor i Sundsvall/Sörfjärden, 55 år, fru samt 4 söner, VD AB Ljusdalshem/Fastighetschef Ljusdals kommun och ägare av Sörfjärdens Camping. Har jagat fågel sedan 13 års ålder, startar på jaktprov i mån av tid, kassör i SSK sedan 2006 och har tidigare varit ordförande i SSK under 6 år.

Jone Johnsson
54 årig smålänning och Nyjämte sedan 2009. Jobbar sedan 5 år på Bergs kommun som Infrastruktursamordnare och bostadsutvecklare. Jag och familjen (fru, två döttrar och två taxar) flyttade till Jämtland och Östersund som ”klimatflyktingar” då vi ville ha riktig vinter. Jakten och övrigt friluftsliv var också något som låg i vågskålen och då taxarna gick bort föll valet på Engelsk setter. Dixi som hämtades från Vänersborg lärde mig att jaga över stående fågelhund och jag har därför fortsatt med den rasen. Jag har därefter skaffat en ES hane, provat Jämthund men har nu enbart kvar ES hanen samt en tvåårig Smålandsstövare. Men förhoppningsvis kommer flocken fyllas på med ytterligare en ES valp under våren/sommaren. Utifrån den korta hundpresentationen så kanske man kan konstatera att jag gillar och är nyfiken på många olika sorters jakt, MEN, jakt över stående fågelhund är den jaktformen jag lägger mest tid på. Med anledning av mitt intresse för, i första hand, fågeljakten har jag också engagerat mig och sitter sedan 3 år i styrelsen för Jägarförbundet Mitt Norrland där jag förutom ordinarie styrelseuppdrag representerar Mitt Norrland i Jägarförbundets Fjällråd som återstartades med anledning av Renmarkskommitténs utredning kring jakt och fiske i renbetesland. Jag har tidigare varit tränare och suttit i styrelsen för Östersund judoklubb men lämnade de uppdragen då döttrarna flyttat från länet och fortsatte sin elitsatsning på annan ort.